sEkUmiT tIntA sEdiKit kAta sEcUkuP rAsa

I have learned silence from the talkative, toleration from the intolerant, and kindness from the unkind; yet, strange, I am ungrateful to those teachers.

Thursday, February 7, 2008

dunia baru..

Seperti biasa saya meneruskan tradisi menonton filem melayu dihari pertama tayangannya. Filem kali ini, dunia baru, the movie..

Setelah bersiri disajikan aksi pelajar-pelajar unisel ni di kolej mereka, kali ini mereka merantau jauh. Ke utara tanah air. Anda boleh membaca sinopsisnya di www.duniabaruthemovie.com.


Seperti biasa, watak utamanya, adif (pierre andre),masih lagi bermain dalam zon selamatnya membawakan watak pelajar lelaki yang pemalu dan kadang-kadang kelihatan manja, perwatakan yang sama seperti watak kogi dalam 9 september. Mungkin itu watak feveret pierre. Opie (elyana) juga mengekalkan perwatakkan ranggi dengan fesyen solekan ala-ala gothic punk. Satu watak yang paling menarik ialah Erika, lakonon buah hati saya. Satu-satunya sebab saya ke panggung~. Haha. Walaupun sekadar pelakon pembantu, kelibat baizura pastinya yang tampil comel pastinya memutik rasa cinta anda padanya. Kenapa saya asyik puji baizura? Hehe, seperti reef selalu cakap, “ suka la kan “. Jadi, suka hati saya la saya nk puji sape-sape pun.


Terdapat beberapa lawak spetikal tapi mungkin boleh diabaikan sahaja dan juga proses dubbing yang tidak beberapa sempurna. Bunyi kekadang kuat, kekadang pelan. Tapi, abaikan je.. tanpa suarapun baizura mampu mencairkan hati~

Apapun, sokonglah industri filem melayu.. Sekian, wassalam

8 Comments:

Blogger Jaffrey said...

tak tengok lagi movie nih,
tapi aku tengok siri dia, agak unrealistic.
aku rasa citer nih, mungkin patut kene ada lebiy research, terapkan sikit budaya tanpa mengabaikan hipokrasi.

majulah filem nasional~

harhar~

February 10, 2008 at 11:59 PM  
Blogger REEFapfy said...

-eh ader ke poster dunie baru cam2? ke kamu edit..tuk menunjukkn watak gf kamu ?
haha
~betui22 suke laa kan.. rase cam termimpi2 que haidar spnjang malam nieh
kahkahkahkah

February 11, 2008 at 5:31 PM  
Blogger burberry said...

ada ke edit..

gambar perkahwinan kami pun saya tak habis edit lg, nk edit gambar filem dia pulak~

haha

February 11, 2008 at 6:39 PM  
Blogger nananane said...

saye juge peminat isteri anda sbb die sweet. tak tau pulak isteri anda pandai menyanyi juga. first time dgr, nice tone la. ehe.

saya rasa filem melayu bukan shj memrlukan lebih research tapi perlu bijak dlm pengagihan kos filem tersebut. cost management dlm peghasilan filem melayu sgt mengelirukan.

contoh cerita duyung yg memakan belanja 1.8juta tapi lepas tgk cite tu bagi saye sepatutnya 1.8juta boleh mghasilkan lebih bagus.

February 12, 2008 at 11:30 AM  
Blogger burberry said...

iye.. cinta antara kita~

mestilah nice tone,
byk byk kali dia practice dodoikan saya..

yihaaar!

February 12, 2008 at 1:15 PM  
Blogger burberry said...

nanana-ne:

lupa nk ckp. mesti kamu tak suka penyanyi lelaki tu kan. kamu boleh juga membayangkan saya yang berduet dgn baizura, kalau itu kebih membahagiakan kamu..

haha

February 13, 2008 at 7:19 AM  
Blogger WNA said...

owh ini die rupenye kwn reef yg menonton filem melayu pd hari pertama tygn.sggh supportive kamu ek.syabas!

saya pun suke lg isteri kamu tu.
erm..
isteri?

February 14, 2008 at 11:20 PM  
Blogger burberry said...

purplechoc :

iye, sayalah lelaki itu..
haha..

tp filem encik razak mohaideen tidaklah termasuk dalam definasi melayu saya. tidaklah mahu membodohkan diri dgn lawak-lawaknya.

baek, akan saya sampaikan rasa suka kamu kepada isteri saya..

sekian.

February 18, 2008 at 1:32 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home