sEkUmiT tIntA sEdiKit kAta sEcUkuP rAsa

I have learned silence from the talkative, toleration from the intolerant, and kindness from the unkind; yet, strange, I am ungrateful to those teachers.

Tuesday, January 29, 2008

menjadi wanita

29 jan

Gagal ke final. Argh.. susahnya nak lupakan.
Saya teringatkan kisah sarah, bandmate saya. Dia nie sebaya saya. Tapi tak sama sekolah. Saya kenal sebab dia satu aliran skins dengan saya. Haha.

Dia nie waktu form 4 dipanggil untuk latihan pusat untuk main sukma team perak. Dia selalu nangis mengadu kena buli waktu training. Mestilah, dia yang paling muda kn. Selalu lepas dia training, mesti dia cari, ajak jamming. Dah th mesti request nak main lagu-lagu sedih. Sebab kesian, kitaorang layankan aje.. tapi 2,3 bulan je. Lepas tu dia dah ok. Kembali bernafas dengan riang.

Waktu form 5 dia dipanggil untuk skuad senior netball perak. Dia pergi, tp lepas 2,3 kali game, dia terus berhenti. Tak pergi dah training.. ramai orang tanya dia kenapa, cakap rugi.. tapi dia cakap dengan kitaorang, ayatnya dalam bi, saya tak ingat sangat.. tapi dalam melayunya ..

“ Perempuan tidak dilahirkan sebagai wanita,
Mereka menjadi wanita “

Bila gagal dalam skoldetto nie baru saya faham. Kita patut ada titik noktah dalam sesuatu perkara. Maksud saya berhenti pada masanya. Mengertilah saya bertapa wanitanya sarah berbanding usia dia waktu itu..


Malam nie saya gembira..
Perak 2 – Terengganu 0~

3 Comments:

Blogger nananane said...

hello encik brad pitt.

saye sudah meng'link' anda. copied from cik reef's page.

“ Perempuan tidak dilahirkan sebagai wanita,
Mereka menjadi wanita “


Mereka menjadi wanita. Menjadi wanita. Menjadi mestilah berkaitan proses. Proses mengambil masa. Masa tidak infiniti, jadi mesti ada kesudahan. Kesudahan melibatkan, berjaya atau tidak.

Perempuan doesnt always ended up being wanita. Tho each of them try but it's a matter of time and oneself being. So, it's a chance of being lucky. And being wanita.

It's lucky to be Sarah, btw.

Good stuff.

January 30, 2008 at 12:08 AM  
Blogger burberry said...

wanita adalah antara perhiasan terindah dunia..
jadilah ia.

kesudahan melibatkan, berjaya atau tidak ..
tp definasi berjaya itu bergantung juga pada penilai..
berjaya bg kamu, belum pasti berjaya pada dia ..

hehe, thank sbb melinkkan saya.
saya akan melinkkan kamu balik..

wabillah hitaufiq walhidayah, wasalammualaikum warahmatullahiwabarakatu ..

jumpa dilain waktu,
kenang daku dlm doamu~
haha

January 30, 2008 at 3:35 AM  
Blogger SaKuRa said...

gagal dlm skuldetto tak beerti kamu gagal dlm arena bola sepak..jangan la pakcik2 sume begitu sedey kerana saya masih lagi menyokong kamu seperti dlu..moga2 kamu tetap aktif dalam sukan ini...rajen2 la trn ke padang supaya kamu tidak membuncit..hoho~~[masakan kamu boleh membuncit..=p]

BASSHAAa~!!!

February 4, 2008 at 5:09 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home