sEkUmiT tIntA sEdiKit kAta sEcUkuP rAsa

I have learned silence from the talkative, toleration from the intolerant, and kindness from the unkind; yet, strange, I am ungrateful to those teachers.

Wednesday, February 6, 2008

menjamah kerinduan ..

Hari nh saya rasa serba tak kena. Saya rasa cm nk makan maggi, saya masak maggi tapi bila siap, rasa tak lalu pulak. Saya rasa nk makan roti sapu planta, bila dah sapu planta, tetiba tak de rasa nk makan. Saya rasa nk makan biskut, tapi bila saya buka tin biskut, sara rasa biskut tak menarik pun.. anaroksia kah saya?

Kemudian saya fikir, saya mesti makan. Sebab saya nak jadi gemuk. Saya dah bosan orang kata saya kurus sangat. Kemudian saya fikir lagi, nape mesti gemuk, salahkah saya menjadi 'kurus sangat'?


Sehari 24 jam. Saya rasa kuantiti saya makan sama je banyak dengan orang lain. Jadi apa yang membezakan saya dengan mereka? Anehkah sistem pencernaan makanan saya? atau mungkin saya sudah kena santau. hehe. [mintak-mintaklah dijauhkan]


mungkin juga ada makhluk asing menumpang dalam tubuh saya. bila saya makan je, khasiat-khasiat semua diorang kutip. cis, nie kira perilaku keji. saya yang bayar duit untuk makan, mereka yang dapat nikmatnya~. atau mungkinlah banyak cacing dalam perut saya. tapi orang cakap kalau banyak cacing nanti perut buncit. tapi perut saya tak buncit pun. haha.

Hari nie semua orang dah balik. Tinggal saya dengan haidi je. Saya rasa sunyi je. Mungkin saya akan rasa cam nie bila saya dah habis study nanti. Bila semua dengan haluan sendiri, tinggal saya sendiri mencari erti rindu.

Cukuplah sampai disini. Saya mahu ke lab. hehe

10 Comments:

Blogger REEFapfy said...

"anaroksia kah saya?"
-People suffering from anorexia are very skinny but are convinced that they are overweight-

kamu bley le dikategorikan sbg anorexia sbb kamu kan kurus kering gitu.. tapi secare betulnye orang anorexia kan sebuk nk jadik kurus lagih.. kamu pulak sebuk nk jadik gemuk..hahaha

apelah salahnye kamu kurus..kalau kamu gemuk..nnt orang bising pulak..
"eh para dh gemuk laa,dulu die tak mcm nih...."

p/s= klu ade makhluk dlm tubuh kamu..tak mungkin kamu makan macam biase orang makan..cntohnye,klu die mkn roti canai..die akan mkn 10keping(eh,keping ke?)..kamu laen..
eh sebuk pulak saye ;p

February 6, 2008 at 4:36 AM  
Blogger burberry said...

a'ha.saya pun rasa begitu.. nanti kalau saya berjaya gemuk, mesti org cakap kurus lagi baik..

roti canai mana panggil keping. roti canai panggil sesikat,, kalau banyak panggil segugus roti canai. haha

February 6, 2008 at 8:25 AM  
Blogger REEFapfy said...

~eh ye ker?
kamu tipu la nih.. mentang2 saye lemah.. bukan sesikat tuh utk pisang ker?
segugus tuh untuk kunci.. nampak sangt kamu cube menipu.. tak bagus nih..
haha

February 6, 2008 at 8:55 AM  
Blogger burberry said...

sila rujuk balik guru bahasa melayu kamu .. eh, salah. bahasa malaysia

February 6, 2008 at 9:07 AM  
Blogger nananane said...

haha. anaroksia? hahahaha. *sambung gelak*

kalau anda anaroksia, anda tak masak megi, tak sapu roti kat planta, dan tak buka tin biskut.

kalau anda anaroksia, anda tengok cermin je hari-hari sambil pegang alat penimbang berat badan.

saya rasa yang no 3 tu yg betul (makhluk asing). Cube gune alat pengesan makhluk asing untuk memastikannye.

ataupun no 4 (cacing). Kalau perut buncit tu kalau cacing buncit yg masuk dalam perut. mungkin dalam perut anda cacing yg kurus.

[reef]
nanti saye bagi tuisyen free kat ko supaye tidak ditipu oleh anasir jahat lagi lepas ni.

p.s: oh terfeeling-feeling mcm blog sendiri panjangnye.

February 6, 2008 at 12:08 PM  
Blogger burberry said...

hahaha .. sapu roti kat planta?
*sambung gelak*

:P

February 6, 2008 at 5:35 PM  
Blogger Jaffrey said...

hurm,
sapa kata ko makan sama macam kitorang, ko tuh makan sikit. dah laa makan sikit, tak pernah habis pulak tuh. membazir je.

mungkin ko dah rindukan aku, sehari selepas aku pulang, elelele~

February 6, 2008 at 10:06 PM  
Blogger REEFapfy said...

nanana-ne
bagus baek kamu ajar saye.. kamu jujur je ajar saye.. diorang nih, mentang2 saye tak tahu.. diorng tipu lagih saye..nnt sy citer kan kisah ikan keli yg diorang tipu saye..
wawawawawa
(eh buat mcm blog nana pulak) haha

mohd jaffery
laa betui ke die makan seket? patutlaa bdn die mcm nih (ckp dgn nada berbisik-gaya mkcik2 nk mngumpat)
haha

February 6, 2008 at 10:13 PM  
Blogger nananane said...

Eik???? *blush all red*

sapu roti kat planta.

what i was really mean is: sapu planta kat roti.

kindly regard that as my sweet mistake. eheh. dunno where i left my brain. *malu*

February 6, 2008 at 11:26 PM  
Blogger REEFapfy said...

hahahahahahahaha
aku pun tak perasan ko slh tules..
baguslaa en.burberry.. sungguh alert dgn kesalahn kecil..

February 7, 2008 at 4:33 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home