sEkUmiT tIntA sEdiKit kAta sEcUkuP rAsa

I have learned silence from the talkative, toleration from the intolerant, and kindness from the unkind; yet, strange, I am ungrateful to those teachers.

Thursday, January 31, 2008

selagi masih ada

31 jan

Siapa menyangka dari paras bersahaja itu lahirnya bait-bait sempurna sebuah irama, madah-madah terindah sebuah lagu, kiasan menguntum rindu malah bahasa-bahasa seputih kaseh.


Dari dia, dari loloq..


Seperti sebuah andalusia dalam kisah bonda, sesuci cinta dewa dewi yang mampu membenih manik-manik halus dihujung kelopak mata seperti awan yang terpilu dalam nafas cinta, dalam angan dan sedar.


Dan siapa menyangka perginya tanpa berpesan, membenih kejutan dan yang pasti meruntun redha dalam jiwa..


Perginya dia, perginya loloq..


Inilah kehidupan. Dunia sekadar sebuah pementasan. Sekadar sebuah lakaran. Yang mana sudah di coretkan dengan baik oleh insan sekamil loloq.

Kita kehilangan kedipan sebuah bintang yang prolifik, tapi yang pasti, gemerlap cahaya terus akan menerangi persada seni menyuluh sinar rindu akan lirik-lirik yang menyentuh.


Al-fatihah buat allahyarham rosli khamis. moga ditempatkan bersama insan -insan teragung di syurga.

2 Comments:

Blogger REEFapfy said...

~eh beliau sudah tiada~~

p/s= saya juga tidak tahu kenapa saye sedey.. nak kata saye penyanyi jauh sekali.. nak kate saye rakan juga jauh sekali.. ish22 ape nak jadik nieh.. =(

February 3, 2008 at 11:07 PM  
Blogger burberry said...

saya pun tak tahu kenapa saya tulis tentang beliau..

tapi saya tahu, saya cuba menyampaikan rasa hormat dari insan keldil kepada sebutir bintang agung yang kini menyinar jauh..

hehe

February 3, 2008 at 11:25 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home