sEkUmiT tIntA sEdiKit kAta sEcUkuP rAsa

I have learned silence from the talkative, toleration from the intolerant, and kindness from the unkind; yet, strange, I am ungrateful to those teachers.

Tuesday, February 5, 2008

Semacam satu ketagihan

Saya rasa saya telah terkena sindrom ketagihan terhadap blog. Saya rasa begitu terpanggil untuk menulis blog walaupun saya sendiri tak tahu nak tulis. Kadang-kadang saya merasa begitu puas sekali membaca blog-blog orang lain..

Jam sudah 3.30 pagi.tapi saya masih lagi membaca blog-blog orang..


"Sembahyang di masjidku sama nilainya dengan sepuluh ribu sembahyang. Sembahyang di Masjid Al-Haram, sama nilainya dengan seratus ribu sembahyang. Sembahyang di medan jihad sama nilai dengan dua juta sembahyang. Tetapi yang lebih tinggi nilainya daripada kesemua itu, ialah sembahyang dua rakaat yang dikerjakan oleh seseorang hamba di tengah malam."

Betapa jauhnya saya disisi Tuhan. Betapa ruginya saya. Kalaulah saya ketagihkan ibadah ..

3 Comments:

Blogger REEFapfy said...

aku membace.. dengan gelak ketawa kerana ko ketagihan blog (walaupun tak kelakar-aku suke gelak..suke laa kan)..

tapi bile smpai di ayat yg bawah sekali.. terkedu aku..(rase sungguh jahil pulak gelak2 tadik)

p/s= baek kamu smbahyang tahajud..seblm kamu start bace blog orang laen

February 5, 2008 at 12:43 AM  
Blogger nananane said...

saye pun ketagihan juge. i mean, ketagihan blog.

bloghopping is not a crime tho, it's fun. yes its fun to be addicted.

but for sure addicted to tuhan got some other meanings kan.

well, check out this blog, good stuff. Boleh mengingati kehidupan dan pencipta-Nya juga by addicted to this.

JOURNEY OF LIFE AND SCIENCE

February 5, 2008 at 12:51 AM  
Blogger burberry said...

reef:
gelak-gelak pastu beramal tak pe..
pintu taubat masih terbuka
ka-ka


nanana-ne:
susah ooo ketagihan nh,
kejap2 mesti nk bk blog..
haha

sudah melawat blog itu
sgt menarik..

February 5, 2008 at 3:03 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home